Daune
1. Documente emise de autoritățile competente din care să rezulte cauzele È™i împrejurările producerii sau apariÈ›iei dezastrului natural – Inspectoratul JudeÈ›ean pentru SituaÈ›ii de Urgență (ISU), Serviciul Voluntar pentru SituaÈ›ii de Urgență (SVSU) / Comitetul Local pentru SituaÈ›ii de Urgență (CLSU) din cadrul Primăriei, Prefectură sau alte organe abilitate prin lege, (AdministraÈ›ia NaÈ›ională de Meteorologie, Institutul NaÈ›ional de Cercetare –Dezvoltare pentru Fizica Pământului).
2. Actul de identitate ale asiguratului, în copie.
3. Actele de proprietate ale locuinÈ›ei asigurate, în copie.
În mod alternativ, de la caz la caz, se vor prezenta următoarele documente din care să rezulte calitatea asiguratului de proprietar asupra imobilului ce face obiectul dosarului de daună:
• Contract de vânzare-cumpărare;
• Contract de donaÈ›ie;
• Certificat de moÈ™tenitor, obligatoriu în cazul în care proprietarul sau asiguratul a decedat.
• AutorizaÈ›ia de construire împreună cu procesul verbal de recepÈ›ie finală de la terminarea lucrărilor;
• Proces verbal de adjudecare la licitaÈ›ie a bunului imobil împreună cu procesul verbal de punere în posesie (în cazul imobilelor dobândite în urma unei licitaÈ›ii publice)
• Titlul de proprietate È™i procesul verbal de punere în posesie în cazul imobilelor restituite în baza Legii nr.10/2001 (republicată, cu modificările ulterioare) privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989
• Certificat de rol fiscal (nu de atestare fiscală) emis de autoritățile administrative din care să rezulte că imobilul asigurat figurează înscris în evidenÈ›ele fiscale pe numele asiguratului împreună cu un Certificat din Registrul Agricol emis de Primăria unde se află imobilul asigurat.
ATENÈšIE!
* Inspectorii de daună pot solicita acte suplimentare după efectuarea constatării sau pot oferi asiguratului informații asupra pașilor de urmat pentru finalizarea dosarului de daună.
* Începerea lucrărilor de reparaÈ›ie a locuinÈ›ei poate fi efectuată numai după ce avariile au fost constatate de către reprezentantul societății de asigurare.
Procesul verbal de constatare este documentul în care se consemnează daunele suferite de locuinÈ›a asigurată în urma producerii unui dezastru natural. Acesta va fi completat È™i semnat atât de către inspectorul constatator, cât È™i de către asigurat, la locul producerii evenimentului. Procesul verbal se întocmeÈ™te în două exemplare, un exemplar fiind înmânat persoanei asigurate.
În urma înÈ™tiințării scrise sau telefonice, asigurătorul va deschide un dosar de daună. În termen de maximum 5 zile, un reprezentant al asigurătorului va veni la locul producerii evenimentului pentru a constata daunele reclamate. Împreună cu acesta, se va completa un proces verbal de constatare.
În vederea completării avizării de daună asiguratul (proprietarul locuinÈ›ei) trebuie să aibă la îndemână poliÈ›a PAD valabilă la data producerii evenimentului È™i cartea de identitate a asiguratului sau a împuternicitului. Aceasta se poate realiza în scris sau prin telefon, în oricare din variante fiind obligatorie completarea tuturor câmpurilor din documentul de avizare.
În vederea completării avizării de daună asiguratul (proprietarul locuinÈ›ei) trebuie să aibă la îndemână poliÈ›a PAD valabilă la data producerii evenimentului È™i cartea de identitate a asiguratului sau a împuternicitului. Aceasta se poate realiza în scris sau prin telefon, în oricare din variante fiind obligatorie completarea tuturor câmpurilor din documentul de avizare.
1. AnunÈ›aÈ›i imediat autoritățile competente! Primul pas după producerea unui dezastru natural (cutremur, inundaÈ›ie sau alunecare de teren) este să contactaÈ›i autoritățile apropiate de locul producerii acestuia. Acestea vor constata, vor declara starea de dezastru È™i vor delimita zonele de calamitate pentru ca orice daună cuprinsă în riscurile asigurate să poată fi identificată corect. Autoritățile cărora trebuie să vă adresaÈ›i sunt:
• Unitățile judeÈ›ene I.S.U.
• Primăria localității unde se află locuinÈ›a asigurată, prin Serviciul Voluntar de SituaÈ›ii de Urgentă - S.V.S.U./ Comitetul Local de SituaÈ›ii de Urgenta - C.L.S.U.
2. Următorul pas este să solicitaÈ›i autorităților mai sus menÈ›ionate întocmirea procesului verbal care atestă producerea evenimentului asigurat.
3. Luați măsurile necesare pentru limitarea pagubei și prevenirea degradărilor ulterioare.
4. ContactaÈ›i pe cât de repede posibil compania de asigurare prin care a fost eliberată poliÈ›a PAD, dar nu mai târziu de 60 de zile de la data producerii evenimentului asigurat, pentru avizarea daunei.
În cazul în care beneficiaÈ›i de ajutor social, contactaÈ›i direct PAID pentru avizarea daunei.